2023-02-042022-06-142022-06-142023-02-042022-06-142022978-3-87907-400-6https://repository.difu.de/handle/difu/583588Walking ist trending. As walkink is often part of multimodal trip chain, many trips made on foot are not being noticed nor counted. However, the societal benefits of walking are huge. No other means of transport consumes less space, creates less external costs, is more accessible or creates equal benefits with regards to health, environment, social justice and participation. Systematic support for walking has only just begun and, as walking means a lot more than moving from point A to B, this in not an easy task. Not only does it require safe, secure, accessible and adequate infrastructure, but also a properly designed environment. Thus, promoting walking as a transport mode is not only a responsibility of transport planning but also of urban development and public space design. It requires close cooperation across departments and beyond administrative boundaries.Zufußgehen hat weltweit Konjunktur. Da viele Wege zu Fuß Teil einer Wegekette sind, werden sie oft nicht wahrgenommen und nicht gezählt. Dabei ist die gesellschaftliche Bedeutung des Fußverkehrs steht in vielen deutschen Kommunen erst am Anfang. Sie ist keine einfache Aufgabe, da Zufußgehen mehr ist, als von A nach B zu kommen. Es braucht nicht nur eine sichere, barrierefreie und ausreichend dimensionierte Infrastruktur, sondern auch eine entsprechend gestaltete Umgebung. Damit ist die Förderung des Fußverkehrs nicht nur eine Aufgabe der Verkehrsplanung, sondern auch des Städtebaus und der Grünplanung und bedarf der engen Zusammenarbeit über räumliche und administrative Grenzen hinaus.Die strategische Bedeutung des FußverkehrsBeitrag (Sammelwerk)FußverkehrNachhaltige VerkehrsentwicklungGesundheitsförderungVerkehrsplanungStädtebauGrünplanungUmweltentlastungLebensqualitätWirtschaftsfaktorKommune