Encouraging cycling in rural municipalities.
Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, Berlin
Lade...
Zitierfähiger Link
URN
item.page.journal-issn
ISSN
ISBN
E-ISBN
item.page.eissn
Lizenz
Erscheinungsjahr
2013
Ausgabe
Erscheinungsort
Berlin
Seite(n)
4 S.
Sprache
Zeitschriftentitel
Jahrgang
Erscheinungsvermerk/Umfang
Verlag
ZDB-ID
Dokumenttyp
Autor:innen
Herausgebende Institution
Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, Berlin
Im Auftrag von
Bearbeitung
Thiemann-Linden, Jörg
Sonstige Mitarbeit
Gefördert von
Interviewer*in
Zeitbezug
Titel der Übergeordneten Veröffentlichung
Herausgeber*in
Herausgebende Institution
Reihentitel
Cycling Expertise - Organisation; O-7/2013
Zählung der Reihe
Zeitschriftentitel
Jahrgang
Ausgabe
GND-Schlagworte
Freie Schlagworte
Zeitbezug
Geografischer Bezug
Zusammenfassung
Compared to big cities, rural areas pose different and greater challenges when it comes to cycling promotion. The different stakeholders have different responsibilities and thus a large amount of coordination is needed. With car use being the dominant mode of transport, cycling levels are typically lower than in big bicycle-friendly cities. On the other hand, cycling tourism and cycling in combination with public transport offer great potential for the development of cycling. Providing safe cycle facilities in rural areas depends first and foremost on the planning of cycle paths along the main roads. It is essential to enable cyclists to cross the road safely given the high motor-vehicle speeds. Measures to reduce vehicle speeds are increasingly tested also on rural roads with low motor-vehicle flows, particularly in the Netherlands. (Difu)