Parking standards as a steering instrument in urban and mobility planning. How to make parking standards more sustainable.
CIVITAS Initiative, Park4SUMP
Lade...
Zitierfähiger Link
URN
item.page.journal-issn
ISSN
ISBN
E-ISBN
item.page.eissn
Lizenz
Erscheinungsjahr
2021
Ausgabe
Erscheinungsort
Seite(n)
39
Sprache
Zeitschriftentitel
Jahrgang
Erscheinungsvermerk/Umfang
Verlag
ZDB-ID
Dokumenttyp
Autor:innen
Herausgebende Institution
CIVITAS Initiative, Park4SUMP
Im Auftrag von
Bearbeitung
Sonstige Mitarbeit
Gefördert von
Interviewer*in
Zeitbezug
Titel der Übergeordneten Veröffentlichung
Herausgeber*in
Herausgebende Institution
Reihentitel
Zählung der Reihe
Zeitschriftentitel
Jahrgang
Ausgabe
GND-Schlagworte
Freie Schlagworte
Bulgarien | Großbritannien | Schweden | Schweiz | Österreich | Darmstadt | Freiburg/Breisgau | Mainz | London | Nottingham | Umeå | Graz | Zürich | Stellplatzbedarf | Parkraumbedarf | Ruhender Verkehr | Parkraummanagement | Parkraumkonzept | Steuerungsinstrument | Stadtverkehrsplanung | Nachhaltige Verkehrsentwicklung | Beispielsammlung
Zeitbezug
Geografischer Bezug
Zusammenfassung
One of the fields of activities within Park4SUMP is parking standards. Parking standards are also known as parking requirements or parking norms. This paper focuses on parking standards for new developments. New development is a broad term. It refers to new residential areas, but also to areas with mixed use of residential and commercial space, which is increasingly the focus of new urban expansion projects. Parking standards for purely commercial areas will not be considered in this paper.