Auflistung nach Schlagwort "Radverkehrsanlage"
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Graue Literatur/ Bericht Active mobility in residential areas.(2013) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinCycling traffic and the urban neighbourhood mutually strengthen each other as both become increasingly important. Shorter distances make cycling more attractive for day-to-day travel. Conversely, everyday mobility that is geared to cycling helps making the residential environment more attractive and increase the demand, for example, for nearby shopping and leisure facilities. In that context it is also important not to forget that high cycling and walking levels already make for an attractive and vivid urban character of the street environment and thus the residential neighbourhood. Active travel such as cycling is very much a part of residents experience and their everyday life. (Difu)Zeitschriften-/Zeitungsartikel Brauchen wir für Pedelecs eine andere Infrastruktur?(2015)Gibt es wirklich relevante Unterschiede zwischen dem Pedelec und dem herkömmlichen Fahrrad - außer der Notwendigkeit des Ladens des Akkus? Schließlich gibt es auch schnellen Radverkehr ohne Elektrounterstützung. Und eine Akku-Ladung hält für Berufspendelwege etwa eine halbe Woche lang; nur bei langen (Radtouren-) Strecken muss unterwegs nachgeladen werden. - Soweit die gängige Diskussion. Aber in dem Thema steckt mehr...Graue Literatur/ Bericht Cycling accident risks.(2013) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht Cycling facilities: designing for safety.(2013) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinThe German cycling design standards offer a wide spectrum of design concepts to provide safe cycle facilities for a variety of different situations. The main features of safe cycle infrastructure are primarily based on good intervisibility between motor-vehicle drivers and cyclists. The quality of the design of the individual cycle facility is important. The design must allow for an intuitive understanding of the facilities and the corresponding, desired behaviour. Given the increases in cycle traffic, cycling facilities introduced today should also be able to meet future demand, making costly investments at a later stage unnecessary. (Difu)Graue Literatur/ Bericht Cycling in urban main streets.(2010) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht Cyclists and pedestrians on promenades and pedestrian zones.(2012) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht Den Radverkehr fördern. Bessere Bedingungen zum Radfahren in ländlichen Räumen, in Kleinstädten und Dörfern.(2010) Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club -ADFC-, Landesverband Mecklenburg- Vorpommern, RostockGraue Literatur/ Bericht Empfehlungen für Radverkehrsanlagen. ERA 2010.(2010) Forschungsgesellschaft für Straßen- und Verkehrswesen -FGSV-, Arbeitsgruppe Straßenentwurf, KölnDie "Empfehlungen für Radverkehrsanlagen" (ERA), Ausgabe 2010, ersetzen die "Empfehlungen für Radverkehrsanlagen" (ERA 95), Ausgabe 1995, und die "Hinweise zur Beschilderung von Radverkehrsanlagen nach der Allgemeinen Verwaltungsvorschrift zur Straßenverkehrs- Ordnung", Ausgabe 1998.Graue Literatur/ Bericht Encouraging cycling in rural municipalities.(2013) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinCompared to big cities, rural areas pose different and greater challenges when it comes to cycling promotion. The different stakeholders have different responsibilities and thus a large amount of coordination is needed. With car use being the dominant mode of transport, cycling levels are typically lower than in big bicycle-friendly cities. On the other hand, cycling tourism and cycling in combination with public transport offer great potential for the development of cycling. Providing safe cycle facilities in rural areas depends first and foremost on the planning of cycle paths along the main roads. It is essential to enable cyclists to cross the road safely given the high motor-vehicle speeds. Measures to reduce vehicle speeds are increasingly tested also on rural roads with low motor-vehicle flows, particularly in the Netherlands. (Difu)Graue Literatur/ Bericht Greenway cycle routes on disused railway lines.(2012) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinZeitschriften-/Zeitungsartikel Mehr Fahrräder auf den Straßen. Ausblick auf kapazitätsorientierte Radverkehrsplanung.(2012)Wie sieht die Straßenraumgestaltung für die postfossile Zukunft aus? Wird es bei deutlich mehr Radverkehr nicht zu eng auf den schmalen Radwegen? Und wie gehen wir mit dem zunehmenden Mengenproblem beim Fahrradparken um? Der Beitrag fasst den aktuellen Stand neuer Entwicklungen in Europa zusammen.Graue Literatur/ Bericht Radfahrer und Fußgänger auf gemeinsamen Flächen.(2011) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht Radverkehrsanlagen außerorts.(2012) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht Roundabouts with cycling traffic.(2013) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, BerlinGraue Literatur/ Bericht State of the art design for cycling facilities.(2010) Deutsches Institut für Urbanistik -Difu-, Berlin