Einblicke in den Radverkehr Südafrikas.
Deutscher Verkehrsverlag Media Group
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Datum
2010
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Herausgeber
Deutscher Verkehrsverlag Media Group
Sprache (Orlis.pc)
DE
Erscheinungsort
Hamburg
Sprache
ISSN
0020-9511
ZDB-ID
Standort
ZLB: 4-Zs 310
BBR: Z 153
IFL: I 809
BBR: Z 153
IFL: I 809
Dokumenttyp
Dokumenttyp (zusätzl.)
Autor:innen
Zusammenfassung
Der Fokus der Untersuchung lag auf der Benutzung des Fahrrades im Berufsverkehr durch Menschen im unteren Einkommenslevel und die Auswirkung auf die Reduzierung der Transportkosten. Dabei konnte für die Bewohner zweier Townships von Tshwane festgestellt werden, dass Fahrradfahrer zirka 25% des gesamten Haushaltseinkommens sparten gegenüber denen, die auf die Benutzung von Minibussen angewiesen waren. Beim Großteil der Befragten war sogar eine große Affinität zum Fahrradfahren feststellbar. Nur 35% gaben an, mit dem Fahrradfahren aufhören zu wollen sobald ihre finanzielle Lage dies ermöglichen würde. Grundsätzlich schlägt der Artikel eine stärkere Fokussierung der entwicklungspolitischen Verkehrspolitik auf die einkommensschwachen Haushalte vor, indem der Fahrradverkehr in Südafrika besonders in Hinblick auf die Akzeptanz und die Verkehrssicherheit gefördert werden sollte um damit Transportkosten zu reduzieren.
The projects´ objective was to get insight into commuter travelling of low income households with the focus on cycling as a transport mode and its impact on reducing transport costs. Two townships within the City Tshwane (Rep. of South Africa) were chosen as the case study area. The factors affecting bicycle use are predominantly transport costs and subjective factors. Cyclists save on average about 25% of their monthly household income if they go by bicycle instead of using minibus taxis. The majority of the cyclists indicated a strong affinity towards cycling which in consequence showed that they are not captive users. Only 35% of cyclists were determined to be captive users, meaning they would stop cycling if they could afford public transport. For these users cycling is the only option due to a lack of funds. It is essential to provide access to bicycles to potential cyclists and ensure road safety. Future policies should be tailored to the local situation to finally activate an awareness building process.
The projects´ objective was to get insight into commuter travelling of low income households with the focus on cycling as a transport mode and its impact on reducing transport costs. Two townships within the City Tshwane (Rep. of South Africa) were chosen as the case study area. The factors affecting bicycle use are predominantly transport costs and subjective factors. Cyclists save on average about 25% of their monthly household income if they go by bicycle instead of using minibus taxis. The majority of the cyclists indicated a strong affinity towards cycling which in consequence showed that they are not captive users. Only 35% of cyclists were determined to be captive users, meaning they would stop cycling if they could afford public transport. For these users cycling is the only option due to a lack of funds. It is essential to provide access to bicycles to potential cyclists and ensure road safety. Future policies should be tailored to the local situation to finally activate an awareness building process.
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Schlagwörter
Zeitschrift
Internationales Verkehrswesen
Ausgabe
Nr. 11
Erscheinungsvermerk/Umfang
Seiten
S. 27-29