Titel: A global high shift scenario. The potential for dramatically increasing bicycle and e-bike use in citites around the world, with estimated energy, CO2, and cost impacts.
Autor*in: Mason, Jacob; Fulton, Lew; McDonald, Zane
Herausgeber*in: Institute for Transportation and Development Policy -ITDP-, New York; University of California, Institute of Transportation Studies, Davis
Dokumenttyp: Graue Literatur
Dokumenttyp (zusätzl.): Elektronisches Dokument
Sprache: englisch
Zusammenfassung: englisch
Erscheinungsland: USA
Erscheinungsort: New York
Erscheinungsdatum: 2015
Seiten: 41 S.
Beigaben: Abb.; Tab.; Lit.
Zusammenfassung: Cycling plays a major role in personal mobility around the world, but it could play a much bigger role. Given the convenience, health benefits, and affordability of bicycles, they could provide a far greater proportion of urban passenger transportation, helping reduce energy use and CO2 emissions worldwide.1 This report presents a new look at the future of cycling for urban transportation (rather than recreation), and the potential contribution it could make to mobility as well as sustainability. The results show that a world with a dramatic increase in cycling could save society US$24 trillion cumulatively between 2015 and 2050, and cut CO2 emissions from urban passenger transport by nearly 11 percent in 2050 compared to a High Shift scenario without a strong cycling emphasis.
Deskriptor(en): Individualverkehr
Fahrradverkehr
Freie(s) Schlagwort(e): Nachhaltigkeit
Elektromobilität
Fahrradnutzung
Fahrradbenutzung
Studie
Lizenz: Deposit Licence - Keine Weiterverbreitung, keine Bearbeitung
Enthalten in den Sammlungen:Radverkehr

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
DS1518.pdfA Global High Shift Cycling Scenario: The Potential for Dramatically Increasing Bicycle and E-bike Use in Cities Around the World, with Estimated Energy, CO2, and Cost Impacts.1,56 MBAdobe PDF
Miniaturbild
Öffnen/Anzeigen
SFX Query


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt. Bitte beachten Sie das Copyright im Dokument.

Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://repository.difu.de/jspui/handle/difu/232549